WALENTYNKOWE KODOWANIE NA DYWANIE

Walentynkowe Kodowanie Na Dywanie w PP – 67 „Stokrotka”

 

Walentynki to doskonała okazja do rozwijania wrażliwości uczuciowej
i emocjonalnej, kształtowania przyjaznej postawy wobec innych ludzi.

W tym roku w Przedszkolu Publicznym Nr 67 „Stokrotka” postanowiliśmy podczas zabaw walentynkowych stworzyć sytuacje edukacyjne motywujące dzieci
do podejmowania działań kształtujących pojęcia matematyczne. Połączyliśmy naukę
z zabawą urządzając „Walentynkowe Kodowanie na Dywanie”. Przedszkolaki
z zaangażowaniem układały zakodowane hasło na odpowiednich polach matematycznej maty.

Kolejna aktywność to zabawa pt. „Serduszko wyszło”. Na środku maty umieściliśmy czerwone serce, którym sterowaliśmy ucząc się komend „do góry”, „do dołu”,
„w lewo”, „w prawo”. Komendy wydawaliśmy również  w j. niemieckim, w czym pomogła nam p. Ewa Szpakowska prowadząca w przedszkolu zajęcia z tego języka. Zabawę uatrakcyjniliśmy dodając tzw. „przeszkadzajki” w postaci kolorowych serduszek. Kiedy duże serce stanęło na polu z małym serduszkiem, należało wykonać przypisaną czynność np. powiedzieć Kocham Cię.

Inne atrakcje to – dopasowanie połówek serc, serduszkowa drabina oraz zabawa ruchowa przy piosence pt. „Serduszko puka…”.

Atrakcji nie brakowało, a zabawy sprawiły dzieciom wiele radości.

 

Autorki:

Beata Witczak – nauczycielka w PP Nr 67

Beata Niemyjska – nauczycielka w PP Nr 67

 

Dodaj komentarz